Help! Hoe start ik een blog?!

“Jij kunt altijd zo goed schrijven! Daar zou je iets mee moeten doen!” Deze woorden heb ik geregeld gehoord. Of ik echt ‘goed’ kan schrijven durf ik niet over mezelf te zeggen, maar leuk vind ik het zeker! Als klein meisje schreef ik al mijn eigen verhalen. Deze verhalen gingen over hetgeen wat ik het allerleukst vond om te doen: turnen. In mijn ‘boeken’ fantaseerde ik over dingen die ik zelf niet in de sport kon bereiken. Natuurlijk ben ik inmiddels wat te oud voor zulke verhalen, maar schrijven is nog steeds iets wat ik graag doe. Zo ontstond het idee om een blog te beginnen.

Goed, een blog schrijven dus. Maar met welk onderwerp dan? Ik ben het rijtje eens langs gegaan: Beauty & Fashion? Niet mijn ding! Zeggen dat ik hier geen verstand van heb, is namelijk nog een understatement. Met mijn overal-bij-passende-witte-allstars en spijkerbroeken van de H&M ben ik nu niet bepaald de aangewezen persoon om hierover te schrijven. Food & Health misschien? Ab-so-luut niet! Naast het feit dat hier al heel veel over wordt geschreven door bloggend Nederland, ben ik ook behoorlijk allergisch voor dit onderwerp. Uit latere blogs zul je wel ontdekken waarom. Reizen dan?

Ik vind het maar verdraaid lastig om een onderwerp te verzinnen dat bij mij past, want wat omschrijft mij nu eigenlijk? Wanneer ik deze vraag aan mensen in mijn omgeving stel, krijg ik vaak mooie woorden te horen als sportief, ambitieus, zorgzaam en bescheiden. Helaas hoor ik ook geregeld dat ik ietwat perfectionistisch en een ‘glas-half-leeg-denker’ ben. Ik zou dit heel graag anders zien, maar het is wel een beetje de aard van het beestje…
Toch brengt mij dit wel op een idee voor mijn blog: schrijven over onderwerpen die me bezig houden, maar dan vanuit een ‘half-vol-glas-visie’ geschreven. Over dingen die ik in eerste instantie negatief zou benaderen, maar nu naar het positieve wil ombuigen. Een (hele goede) stap uit mijn comfort-zone dus!

Ik ben enthousiast! Jullie hopelijk ook!

Geef een reactie

